10 Ocak 2014 Cuma

Sani Şener: “Havaş konusunda Büyükşehir Belediyesinden kazık yedik.” 

TAV Havalimanları Holding kurucusu ve CEO’su M. Sani Şener 27 Kasım 2013’te İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde verdiği “İnşaat Sektöründe Bir Marka Yaratmak” isimli seminerde sorularımızı yanıtladı. İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimarlık bölümünün davetiyle, TAV Havalimanları Holding’in kurucusu ve icra kurulu başkanı Sani Şener 27 Kasım 2013 Çarşamba günü İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde “İnşaat Sektöründe Bir Marka Yaratmak” isimli seminer verdi. Seminerde kendisine sorulan, Havaş isimli havaalanı yolcu servisi yerine artık Havataş isminde farklı bir firmanın bulunmasının sebebini İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin attığı bir kazık olarak nitelendirdi ve Şener soruyu şu şekilde cevapladı: “ Havaş otobüs işletmelerinin şu an hizmet gösterememesi ne yazık ki İstanbul Büyükşehir Belediyesinin bize atmış olduğu bir kazıktır diyebilirim. Yenişafak gazetesinin sahipleri Albayraklar İETT’den böyle bir ihale almışlar ve sonra geldiler. Biz de tamam peki aldınız, çalışırız birlikte dedik. Yok siz çalışmayacaksınız dediler. Sonra belediye bizim lisansımızı iptal etti. Aslında bizim belediyeden lisans almamıza bile gerek yoktu. Çünkü bizim Ulaştırma Bakanlığı’ndan, özelleştirmeden alınmış imzalı bir belgemiz var.” Konunun Danıştay’da olduğunu belirten Şener davayı kazandıkları takdirde yolcu taşımaya devam edeceklerini söyledi.

 Müşteriyi kandırıyorlar

 Havaş ve Havataş isim benzerliğinden dolayı bu ismi kullanmamaları gerektiğini belirten Şener, marka tesciline ismi değiştirmeleri talebinde başvurmalarına rağmen ismi değiştiremediklerini belirtti.

Böyle bir para yok!

 Türkiye’nin önemli inşaat firması olan TAV dünya inşaat sektöründe de dünyanın dördüncü büyük havaalanı inşaat şirketi olarak büyüyor. Sadece Türkiye’de havalimanı işletmesi yapmakla kalmayıp üç kıtada 10 tane havalimanı işletmesini üstlenebilen firma İstanbul’da yapılacak olan üçüncü havalimanı ihalesinin neden alınamadığı sorusunu da beraberinde getirdi. Sadi Şener ihalenin neden alınamadığı sorusunu şu şekilde yanıtladı: “Biz üçüncü havalimanı projesini pahalı olduğu için almadık. Yani böyle bir rakam yok. Türkiye Cumhuriyeti gibi bir ülkede 10 Milyar euro yatıracaksın, sonra yılda 1 milyar euro ödeyebileceğin bir iş yok. Ama alana hayırlı uğurlu olsun. Gerçekten zor bir iş.”

Bütün fonlar beni arayıp teşekkür etti.

Şener çalışanları ve fonları tarafından da kararına destek geldiği şu sözlerle belirtti: “Sadece ben işin pahalı olduğunu düşünmemişim aslında İşçi fonları, inşaat fonları gibi çeşitli şirket fonlarımız var ve ihaleden sonra bunların bütün hepsi bana teşekkür telefonu açtı. Bir CEO olarak bizim paramızı bizim 1 dolarımızı bile korudunuz, size çok teşekkür ederiz diye. Yani demek ki ben doğru bir şey yapmışım. Çünkü gerçekten çok pahalı bir iş.”

10 Milyar doları çöpe atmak israf!

Üçüncü havalimanının yapımından sonra Atatürk Havalimanının yıkılıp yıkılmayacağı hakkındaki sorumuzu Şener şöyle yanıtladı: “Eğer 2021’e kadar üçüncü havalimanı biterse Atatürk Havalimanı yıkılacak. Çünkü bizim orada 2021’e kadar zamanımız var. Ama ben olsam Atatürk Havalimanını yıktırmazdım. Çünkü 10 milyar dolarlık bir proje orası. Büyük bir israf gibi geliyor bu bana.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder